Monday, December 6, 2010

Perjalanan 3 unta

Bangun seawal 4.30 pagi semata-mata nak bergerak gi Kolumpo adalah macam mustahil. Lagi-lagi kalau unta yg berjanji. Walaupun masa berlepas delay sejam, tapi unta-unta sekalian berjaya sampai shah alam tepat pada masanya. Well done, untas.

Tujuan perjalanan adalah menghadirkan diri ke majlis kawen Azri,seorang unta yg dah berjaya membuktikan kejantanannya. Tapi alang-alang dah turun ke Shah Alam ni,ape barang kalo x mendatingkan diri.Kohkohkoh

Ini adalah kali pertama date lepas bergelar fiance & fiancee wiwittt. Ini adalah kali pertama post pasal dating. Ini adalah kali pertama dapat bunga rose mase date Wiwittwiwittt. Kali pertama masa konvo dah xleh kira. Kehkehkeh... Ini adalah kali pertama sakit gigi macam gampang memang sakit hokeh macam nak lempang diri sendiri laju-laju. Ape barang nanges sebab sakit gigi, baek aku nanges sebab kena lempang.Heh~

Walaupon sakit gigi & gusi yg xde batas-batas mercy, kugagah jugak berdating dengan fiance tergemok di perot, the Poklan. Paling gagah bila aku iyakan aja bila Poklan ajak cycling kat Bukit Cerakah. Die cakap xde alasan hokeh,yg sakit adelah gigi bukan kaki. Baeklah² T.T

Skali beskal plak abes, jadilah aku ngan Poklan ironman berjalan kaki panjat Bukit Cerakah tu. Not bad, xdelah penat sangat pon. Lagi-lagi ditemani oleh unggas-unggas dan kera-kera serta pokok-pokok yg menghijau. Begitu semulajadi dating ini.

Kembali kpd misi sebanar, gi kenduri kawen si Azri ni. Aku bajet xdelah jauh sangat, sekali die punye journey tu macam nak balik Kulim pn ade. 2 jam hokeh. Poklan dah meronta-ronta mengantuk sedangkan aku boleh lena diulit mimpi kt sebelah setelah penat membebel-bebel tapi xdilayan.. 2 lagi unta naek kereta berasingan. Sesampainya kat sana, berjejak kasih plak ngan budak-budak ex-Insep yg laen. Abes pelok cium laga-laga pipi, barulah makan diselangselikan ngan aktiviti bergambar. Wajib. Thanks to unta utk camera yg canggih itu. Gambar nanti ku upload kat pesbuk.Hehehe

Perjalanan balik aku dihiasi oleh unta-unta yg merapu-meraban mcm kuda. Tapi aku mengambil langkah bijak dgn berdiam diri sbb gigi & gusi yg xde belas kasihan kt tuan dia. Singgah jap kat Manjung umah unta untuk mengisi perot. Terima kasih macik. Xsemacam anak die yg macam-macam.

Ok hari ni ade misi laen plak. Misi berjumpe dokter gigi. Dem!

Pagi-pagi lagi dah teguk air susu dengan harapan gigi-gigi lain nampak gagah depan doktor. Dont let me down, gigis. Jangan kalah ngan graham bongsu yg baru nak tumboh tu. Buat malu aku jek nanti.okeh!okeh!

1 comment:

cik selamah kundang said...

aku blm naik.harap2 sakitnya tak mcm shaitan sangat