Sunday, December 19, 2010

Jangan Marah



Kalau hidup dalam kebencian, selamanya takkan bahgia.. Kemudian jangan salahkan orang lain kalau hati sentiasa begitu.

Aku pernah membenci orang. Serius tak bahagia hidup. Ada je yang tak kena. Oh marah dan benci itu dua perkara berbeza. Eceeh statement nak menghalalkan marah tapi bias terhadap benci. Heh

Sukar kan untuk memaafkan, ya aku tahu. Tapi benarkanlah hati untuk bahagia, jangan dengki dgn hati sendiri kalau kita xbahagia, hati turut kena menderita. Apa ni hati ngan diri tu dua benda yg berbeza jgk ke?

Tidak. Tapi biarkan akal yg mengawal hati. Bukan benci mengawal hati. Jangan perasaan benci itu yg menjadi seperti perdana menteri yg mampu buat keputusan apa saja walaupun rakyat tak suka seperti menaikkan harga minyak tanpa rasa ragu-ragu. Aku cakap pasal perdana menteri zimbabwe, jangan kata aku mengutuk PM kita plak. Ok boleh jugak nak beranggapan begitu. oK tak ada kaitan.

Ceh senang je kau berkata-kata. Kata pun tak, setakat menulis dan menaip shj. Ceh-ceh-ceh. Cuba kau yg kena tengok apa jadi.

Aku dalam proses peng-improve-an diri sendiri menjadi lebih baik. Terlalu banyak jahat dalam diri ni. Shuh-shuh nyah kau jaat *sembur guna febrezee kalau tak, dah jemur pun masih jaat lagi*

Thanks pada yg membantu.




1 comment:

Anonymous said...

jgn berhenti berusaha....hoyeah2...