Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 4, 2011

Typical Meleis

Meleis tu word pinjam. Pandai-pandaila korang search pe maksudnye. Kahkahkah. Ni aku ada 2 cerita pasal typical meleis yg baru je berlaku minggu ni. Satu cerita yg maybe korang smo tahu dan satu cerite yg korang mmg xtau tapi akan tau sbb aku nak cite la nih. Heh

Pagi tadi masuk opis aku dapat satu link ni. Pasal pemberita yg glemer ngan aksi tangan terangkat² ngan peribahasa² yg aku pon xpenah dengar kadang tu.

Katenye reporter ni dah menghina Melayu, so dipaksa or terpaksa or dengan rela nak mintak maaf. Yg aku tatahan tu, meleis² kat blakang depan tepi kiri kanan yg kecoh² tu pasal. Siot memang kuang ajar bhai. Yg si reporter tu nak kuang ajar ke hape ke, lantak die la dah ko pun kate die mabuk kan.. Yg korang ikot skali naik antu tu pehal, korang mabuk jgk ke? Idi...ot..

Kat luar tu ramai lagi yg menghina agama Islam, xmau pi serang ka? Yang melayu perangai menghancurkan bangsa sendiri, xnak kecoh ka? Seriously memalukan tgk video tu. Malas nak ngulas panjang ah, nanti ade yg hangin, terutamanya yg angkat diri sbg meleis tegar tu. Heh pehlisss laaa.. nah layasnzzz je link nih.


Ok kes kedua. Semalam aku ngan Poklan (kini dah jadi Paksu,kahkahkah) pergi tengok rumah sewa bapak dieu kat SP. Sebabnya penyewa ni macam² die punye hal. Aku rase sejak aku blajar lagi Poklan penah cite yg penyewa ni putar alam.

So masa aku balik kampung Poklan this weekend, adelah aku terdengar Poklan bergosip ngan macik ngan opah die, aku kan punya telinge sakti. Ade ke patot penyewa tu kurangkan sewa sbb nak cat umah. Suka-suki maktok dia je. Xde sape pon yg suruh die cat, dahla cat sndri, kaler pilih sndiri, pastu rege kos semua tolak sewa rumah. Ape punya turrrr..

Lagi yg tatahan, potong rumput pun die tolak duit sewa. Bodo, sape yg duk umah tu. Gilekehape. Kalo kena kat aku, mmg dah lame merempat ko. Sib baek le bapak Poklan tu lembut hati. Aku ngan macik² die yg dengar tu plak naek hangin. Hahaha

Heh, ade lagi. jamban tersumbat, kipas xberpusing pon nak ditukarnye baru. Tu semua tolak duit sewa. Memandangkan xde sape yg boleh gi tengok betol ke x keadaan spt yg didakwa, seronok la mamat tu sekeluarga auta family Poklan.

Terbaru, die nak tolak duit sewa 300 sebab nak repair paip pecah. Watde.. sampai 300. Kebetulan Poklan ade kat cni, die kunun ngan gagahnya nak pi usha la umah tu. Wat suprise. Skali orang tu xde kat umah, pi amek anak skolah. So Poklan (aku geram betol tengok Poklan cakap lembut² ngan orang tu. Kalo ngan aku xde plak nak ckap lembut², heh nyampah gile.) kate nak datang lagi kol 4, memule tu die kate ok, no hal. Cewah sembang lebat. Bila kiterg datang balik kol 4, die still xde. Pastu cakap ade hal la itu la inila, nak beli barang anak sekolah la apela. Kejadahnya skolah da bukak bru nak beli. Suh datang lenkali la pulak. Takke jelas dan nyata tu temberang nak mamp.

Tapi dah bukan urusan kuarga aku, aku leh diam pas2 membebel2 kat Poklan jela. Pastu mcm biase, Poklan kalo ngan aku, xde segan silu nak marah aku. Heh pegila marah penyewa tuh, marah aku buat ape. Grrrrrrrr

Sekian cite typical meleis. Kahkahkah oh Poklan bukan meleis, die spesis rare.

1 comment:

volume said...

dah lagi nak update blog tuh..hahah
tu la org kate buat agreement kalau nak sewa rumah ni..senang..papehal, tgk balik agreement tu..kalo xstuju bleh blah...tayah sewa