Tuesday, January 11, 2011

Isteri 1

Orang kata salah satu ciri menjadi isteri perfect adelah tahu memasak. Baiklah sila berpeluh.
Ok mari listkan senarai yg aku penah or tahu masak supaya kurang sikit debaran tu.

1- Masak pedas -ini memang kacang ah. Ok dah lega.
2- Sayur campur - Aku paling hepi masak ini. Senang, xyah resepi bagai, campak je ape yg patut, sesedap rasa. Poklan pon suka. (atau sekadar bodek)
3- Masak blackpepper - Dulu agak phailed, tapi dah dapat petua rahsia dri puan emak. Ok lega.
4- Ikan singgang - Mabeles. walaupun xde orang try lagi. Puji diri sendiri ape salahnya kan.
5- Blurrr,pkir jap... Oh ok, nasik goreng. Ini budak kecit pun pandai.
6- Blurr
7- Blurrr
8- Western. Tapi western mmg senang, pejam mate pon boleh. Bukak je mane² resepi. Settle.
9- Blurr
10- Megi?

Ok dah boleh berdebar. Kahkahkah. Mana kari? Mana gulai? Mana-mana? Aku mmg phailed kalau masak guna santan ni. Satu sebab malas nak mengacau tiap masa tu dan memang xreti sbb xpenah teringin nak belajar. Tapi santan adalah asas dlm masakan org melayu, mesti tahu walaupun satu. Dem

Err, boleh x nak gunakan alasan santan xbagus utk kesihatan? Kte makan makanan yg sihat² je ek?Kehkehkeh.

Oh ini heaven

Lapar tetibe.


4 comments:

eyanne said...

aku pn xpndai masak! haha & xsuka masak gak! suka mkn sj :P

cik selamah kundang said...

aku baru mkn ni kt taman selasih semalam.demit ko.buat aku lapa balik

myatiqah said...

eyanne - ikot firasat aku, xpe kot mcm tu..ahh nti la kte blaja. yg penting kawen dlu.kahkahakah

CSK- aku mmg tgh mngidam mknn yg sdap2 ni..tp duit xdak, mcm mne tuuu

volume said...

ok...mmg patut ko berdebar dr skrg...ksian poklan