Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 11, 2011

Nine temptations

Kenapa sembilan, kenapa tidak sepuluh? Sebab ini adelah draf dan aku xleh pikir lagi ape yg aku tempting to. Setakat sembilan jela ye. Tupun jenuh nak menaip. He-he


1. Foods
Yang ni wajib. Tolak kayu batu simen ngan benda-benda haram je. Selain itu, semuanya adalah temptation. lagi-lagi kalau tengok tv show pasal makanan. Dan-dan tu jgk rase nak makan roti canai guna sudu garpu, sambil buat muke Maria Tengku Sabri.

2. Rain

Bukan pelakon-nama-saya-Rain tu hokeh. Aku xminat mamat mata sepet berkulit gebu. Tak machos. (mentangla Poklan kelabu). I dont need an umbrella when it comes to rain. Ok tipu. Xkan la nak pi opis ke, nak pi dating ke, aku nak redah ujan plak kan.
Tapi ianya memang sangat mengujakan bila boleh jalan dalam ujan, buat-buat terpijak lopak air sampai terpecik. Lepastu ada bau rumput. Boleh bayang x temptation itu? Nice kan. kalo duk dalam kete,aku sanggup tunggu 5 minit utk menikmati ujan, baru stat enjin.

3. Father to a daughter
Sangat terujakan bila tengok bapak tengah dukung anak dia. Lagi-lagi kalau anak pompuan. Siyes boleh mendarahkan idung haku. Ok isteri-isteri kpd fathers' dotter, anda boleh risau skg. Ngahahaha. Tak ah,abang-abang pon mengujakan jugak. Tapi Poklan takut ngan budak kecit. Jgn kate dukung, nak pegang cuit-cuit pon penuh hati-hati. Wadde......

4. Lelaki berkuJis

Bkn berkudis ok. Kan berkumis tu bermisai nipis, which aku xsuke sangat sbb teringat arwah atok aku suka geli-gelikan aku ngan misai die sampai separuh nyawa. So kite tuka kuMIS tu kpd janggut, maka jadila berkuJIS. Kalo ade janggut sikit-sikit tu kan comey. Seksi gitu. Ah Poklan xde janggut. Dem

5. Bayi-bayi
Bayi ok, bukan budak kecit. Bayi yang xreti nak memprotes apabila dperlakukan mcm mane skalipon. Bayi yg menurut perintah apabila didukung, diterbangkan, dipusing². Kalo budak kecit kita dukung die pon die merengek. Lagi kalo budak nakal, mmg aku cubet je. Paling tidak, aku jegil je mate sampai die nanges. Pelok baby paling syiok. What a small hands they have, what a small creature they are. Mcm satu benda yg fragile tapi enak dipelok. Kalah mane-mane bantal pelok.

6. Tidor
Aku rasa semua orang pon suka tidor. Lagi-lagi bila ada keadaan no. 2 tu. Memang tarik selimut xhengat dunia la.

7. Bergossip a.k.a termengumpat
Ok ini tidak baek. Mari kita kurangkan.

8. Bilik yg bersih
Tiap kali operasi membersih bilik selesai, mesti rasa semangat semacam. Nak tidur pon rase nak sapu-sapu lotion bagai. Padahal bila bersepah tidur pon mnyepah jugak. Ikot muat je. Time bilik or umah kemas, mulala berangan nak ada umah sendiri, boleh hias-hias sendiri. Ah tapi aku malas nak kemas bilik tiap-tiap hari. Janji selagi xkotor dan menjijikkan, sepah tu dimaafkan. Ha-Ha.

9. Poklan.
Specis rare mmg kena disayangi selalu supaya tidak pupus.

5 comments:

cik selamah kundang said...

tahap wajib kawen

ila ni said...

hujan + bau rupuk meme masyuk. adakah ianya hanya sindrom mek klate hok gilo ko uje? ;)

nok start cari spesis rare jugok lah ginih

myatiqah said...

CSK- sdg diusahakan..hg tu haaa,bile..bilaaa????


ila- sindrom org yg suke bnjir jgk kot?heheheh
specis rare ni nk pupus dh, good luck finding =)

volume said...

mane nk jmpe species rare cam poklan tu...kalo tak disayangi die leh pupus ke?hahaha

myatiqah said...

asal gelak?salah info ke?xpupus ke?grrr xpuah hati