Sunday, February 15, 2009

Pengotor dan Pemalas

Akhirnya sekali lagi aku yg 'pengotor' dan 'pemalas' ini jugakla dengan malas dan kotornya merajinkan diri menyental jamban. Hampeh.

Macam tiap² bulan aku je yg duk sental jamban tuh (berkira lah 'aku' nih...)

Mane x berkira... Aku kan pengotor, sbb korek idung time wat esement(kantoi).. Aku kan suke campak² buku atas meja. Aku kan suka recycle baju aku sampai seminggu, bukan aku g main lumpur pn. Aku juge malas nak menyapu sbb aku ni alah gile ngn habuk(bkn alasan ok?).. Aku juga x suka pakai deodorant kalau takat nak kuar gi makan je pun... (ade orang leh detect x kalo aku xpakai deodorant.. aku xde masalah bau badan,ok??haha) Lgpun, pmakaian deodorant yang kerap buleh mnyebabkan kanser ok? Petah lagi nak iron baju, tudung smpai berjam². Tudung aku mmg jarang bertemu ngn iron,, sebulan sekali pun belum tentu. (nasibla kau mr.laki-aku to-be).

Mana dia manusia² yg selalu declare 'akulah yg paling pembersih'? Yang salu mengeji perbuatan normal aku. Sampai buleh pejam mata tgk jamban da bertukar warna. eiii..................... Siyes! X selera aku. Mandi mau sejam dua.. xkan nak sental 5 minit pun taleh. aiiiii.... Nak gi kelas pun buleh bermekap stengah jam. AIshh..........

Aku berkira sbb aku saje je biarkan lame sket jamban x bersental. Nak tgk sape yg akan tersedar, eh,jamban dah kuning... Akhirnye aku jugak yg kena sental. AKu berkire sbb aku sakit pinggang hari ini! Jemm!! Jembannn betol.

Memang aku malas (siket je,ok?), tapi kalo bab² hygiene ni tulunlaa ade kesedaran sivik sket wahai manusia² di luar sana. xkan nak nampak cantek di luar aje,kn?


toilet idamanku... Leh baring²..Tapi toilet idamanku akan ada paip ok?bukan cam kat atas ni,main sapu ngn tisu je..yakkkkk!!!

2 comments:

yanie said...

hahaha..lepas geram nmpknye saudari atiqah kite nie...lek2..hihi..

myatiqah said...

saya sabar byk mende dah cik yanie..hohoho