Saturday, February 21, 2009

Penantian Berakhir

Alhamdulillah.... Akhirnya turun jugak hujan kt bumi Perlis ni.. Mau 2 bulan jugak aku rasa Perlis ni membahang je. Panas xhengat².. Yg beshnye mase ujan nak turun tu, aku dalam perjalanan mengayuh beskal ke kola perlis.. Dah lama x maen ujan. Memang besh gile maen ujan ni.. Tp masalah betol bila ade sorang mamt ni yg asek bising je bile aku maen ujan. Kambing betol, kena ujan sket pun taleh. Ehh,hujan ni..Ehh, hujan tu... Ehhh,demam nanti..pot pet pot pet...

Teringat masa aku kecik² dulu masa kat Pasir Mas.. Time hujan camni kami adik beradik (aku ngn abg aku je kot time tu..yg laen x terjadi lg..kalo ade pun kecit lg bersama² ngn jiran tetangga akan main lopak ujan kat depan umah aku.. laman umah aku ade rumput² tebal yg menghijau ala-ala rumput karpet tu.. so bila air bertakung, beshla kami pijak² guling².. siap buat aksi somersault lg atas lopak air tu.. meluncur air pun boleh.

Aku suka bau lepas ujan. mmg nostalgia gila bau die. AKu juga suka cium bau asap yg keluar dr freezer, peti ais yg tempat beku tuu. Tapi mak aku marah, dia kate bahaya, nanti paru-paru aku keras x pat pam darah, so skg aku hanya suka cium bau ujan jela. (n bau tiak sndri, wangi.. bukan busuk pun..) Mcm² kenangan aku masa hujan ni.. (ceewahh, mcm dlm drama korea pulak)..

Tapi tadi walopun syok² kayuh beskal dlm suasana ujan, aku skali lagi ditimpa naseb x baek. Slipar aku utk kali yg ke-3 dalam mase seminggu telah putus lagi. Hangin jugak aku. Ape lagi yg xkena ngn kaki aku neh.. Bukannye aku berlari pun. Peot sket-sket je.. Tapi bukan aku pakai hi-heel pon. aisshhhh.... Yg murah pun putus, yg mahal pun putus, yg tebal pun putus, petah lagi yg nipis seriat tu. Mase aku L.I ritu aku xtaula berapa keping selipar dah aku beli. Aku gi keje je pun, sumpah aku xberlari. Pasni aku kena blajar kucing berjalan (catwalk) la pulak.

Maka sekarang aku ngn seriusnye xde selipar. Sape-sape yg ade selipar fx terpakai, terpakai, silala jual kt aku ni. Aku da fed-up nak beli selipar baru. Nanti mak aku marah lagi. Ritu die bagi aku crocodile ngn polo, 2-2 da putus. Slipar 10hengget aku pun da berapu ratus keping yg dah putus da.. Kalo aku kumpul smo slipar² aku, leh isi satu guni besar kot. Tolonglaa aku, aku ketidakseliparan utk berjalan nanti... Selipur jepun ke korea ke, aku xkisah.. Janji kuat, Stabil, berdaya saing, gagah perkasa dan mampu menampung aku berjalan.


16 comments:

lanshaari said...

satu reminder untuk aku nih...haha

myatiqah said...

reminder ape??

yanie said...

haha..kaki tu berat sgt kot..xpon kaki tu trase nak pakai kasut je 24h..hahahaha..

p/s: lan..tiqah sj je ckp cmtu..xkan ko xphm2 kot,..die mtkkan ko blikan die selipar la tu..h0h0

heaDshriker said...

hahahaha... pki kasut je la snang.. kalo pki kasut pon koyak or ilang tu bkn slh kasut lg.. haha

~Pengembara Sepi~ said...

lama tak jenguk pada suatu hari...dah beli selipar lom? selipar yg putus tu belah mana kiri or kanan?

^coco^ said...

ahahha..
but kuning pck tahan kot..
huhu~

myatiqah said...

yanie:
elloo,kaki aku ringan ok..aku kn da kuwus.hahhahaha...

yati:
tamau aa kasut..aku mls nk bukak pakai kasut2..mase itu emas.

Pengembara:
belah kanan 2 kepin, belah kiri skepin..nape?ade makna ke?

didi:
haa,blik l.i nti blikn la utk aku spasang..hahaha

NasMen said...

alaaa, senang2 x yah pkai pape r..
konfem jimat duit..hehe..

~Pengembara Sepi~ said...

kaki kamu berasid...tu slipar putus reput

myatiqah said...

nasuha menhat:
boleh aje,tp nti kamu belikn la akak losyen kaki byk2,ok?
;p

pengembara:
eh, ni fakta ke auta??
ceh,laju je aku belek kaki sndri..
aku aku xde asid aa..aku dah cek.

yanie said...

hahahhaaha..fakta kan pengembara?tiqah..cik pengembara ni sapa?huhu

NasMen said...

alaaa, suh r abg lan belikn..hehe...
Nas x dpt elaun lg r, x dpt nk belikn..dr beli utk akak, bek nas pkai sndiri..hahaha ;)

ila ni said...

yehh!
ila pong suko gok hujan! hujan dalam erti kata hujan yang air turun dr langit, bukan band hujan.

bau yg sgt refreshing!

myatiqah said...

ila bilo balik?jupo jackie can dop?hahaha

yanie said...

aik..ila ni g mn jupo jackie chan tuh?

myatiqah said...

ila g hk..pat yanie, claim cederahati& cederamata dr ila.