Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 17, 2009

Cool.............bukan sejuk.

Aku suka orang yang cool. Apakah ciri-ciri cool yang ada pada kau? Di bawah adalah ciri-ciri orang cool dan tidak cool di mata aku, bukan ciri-ciri aku. Aku tidak cool.. Tapi perlukah kau cool di mata aku? Ikut sukahati kau lah, aku cuma menyatakan sebab aku ni aku punye blog, xkan aku nak gi listkan ciri cool yg aku suka kt blog kau.

1- Kalau bercakap, badannya bergoyang-goyang siap ngan tangan ke kiri ke kanan beserta bahu yg bergerak-gerak sambil melibas-libas rambut (tergedik-gedik). Tidak cool.

2- Bercakap ngan suara yg sebenar dan bukan dibuat-buat sehingga kedengaran sengau dan sarcastic. Jadilah diri anda yg sebenarnya. Cool. Kadang-kadang, is ok. Biasa dibuat ketika nak memerli balik orang yg sengau.

3- Memakai selipar jepun cap malaysia dan berlegar-legar di bandar alor setar. Cool

4- Memakai mekap setebal yg mungkin dan lipstic setenyeh yg termampu untuk makan di cafe sebelah pakgad yg mahal nak mampus. Malah bau semerbak bedak powder jenama baby tu leh dihidu sampai tiga batu. Sangat tidak cool.

5- Kalau di depan lelaki, tetiba suara menjadi sgt ayu dan penuh kesopanan dan ketatasusilaan. Tapi kalau belakang , masyaAllah.. Bukankah suara wanita itu aurat? oh,ok.... Err,kurang cool. Silalah jaga suara anda di depan, belakang kiri kanan atas bawah sapa-sapa pun.

6- Membiarkan awek menunggu lama utk pergi makan. Cool. Ingat org perempuan je siap lame? Biar adil.

7- Memandu kereta besar dan makan di kedai mamak dan memakai t-shirt pagoda serta berkain pelekat. Cool. Tapi kalau bunyi ekzos tu mcm haramjadah sgt tidak cool. Menyakitkan telinga aku shj.

8- Merempit. Tidak cool

9- Minah rempit. Low class punya tidak cool.

10- Tidak menggelabah dan tidak mengontrol macho di depan perempuan. Typical cool.

11- Menyanyikan lagu jiwang slow sentimental jiwa kacau punya lagu di khalayak ramai seperti dalam bas, tempat makan, dalam kelas tetapi pakaian bergaya ala-ala hebat-nya-aku-silalah-jatuh-cinta-dgn-aku. So not cool people.

12- Tetiba buat-buat menggelabah, jalan ke hulu hilir, jalan pun nak seret-seret lantai, nak nampak busy lah kot. Tidak cool.

13- Berbasikal?? Ok, cool....

15- Mengalahkan kawan lelaki/pakwe anda dlm game lumba kereta dan Street Fighter tetapi dia yg bayar utk setiap coin yg diperlukan. Anda adalah cool.

16- Penggemar kaler pink yg melampau...Tidak cool.
Tapi sutun is cool. ha-ha. Fullstop.

17- Merokok? Cara cool utk membunuh diri.


COol..

4 comments:

Jalaks said...

wah..kalu yang cool dan tak cool tuh kene kat aku camner yek..di kira cool gak kan..?

myatiqah said...

kalo ko pkai mekap kau ase ko cool ke? aku xkesah....... cuma nti lagi ssh ko nk dpt calon awek..

Anonymous said...

cool sgt dh...lbh2 lg kalu abe lan wat kakti tgu dkt 4jam nk g mkn....coz dia t'tdo ker....
wakakaka...
sgt3 la cOol...

myatiqah said...

sukati kau je pnggil die abe..wakakakkaka