Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, March 8, 2009

Cinta Pertama

Ooohh... Macam sensitive je tajuk ini. Ok, bukan cinta pertama saya, tapi cinta pertama dia. Mengapa saya? Kerana saya sgt berlembut dgn dia.. Saya tamau mengasari dia. Dia baik, dan comel sekali. Tapi sayangnya, dia begitu tegar meninggalkan saya. Tapi saya redha. Walaupun saya merindui dia, tapi saya tahu, pemergian dia adalah utk kebaikan. Tak apelah, saya doakan dia berjaya dalam misi hidup dia.

Teringat kali pertama kami berjumpa, dia begitu pemalu. Mungkin x pernah melihat seorang gadis. Apetah lagi dipegang dan dibelai utk kali pertama, begitu kaku sekali saya melihat dia. Kehadirannya mengubat duka di hati saya. Pada hari itu, ada sesuatu yg berlaku pada saya. Ohh, ia bukan salah saya.. Di dalam kelas JDM, saya begitu kusyuk sekali mendengar syarahan EN. Irwan Jasbir.. Sumpah, saya sangat kusyuk. Saya boleh bagi lecture semula ttg tajuk itu kalau anda mahu.

Masa tu, kertas saya jatuh. Ya, hanya sehelai kertas. Agak jauh. Maka saya pun turun la dari kerusi dan melutut di atas lantai utk mengambil kertas itu. Beberapa perpuluhan saat selepas itu, "gedeganggg!!!" Kuat sekali bunyinya. Saya berpaling.. 'Ahh, kerusi aku..' Camne buleh jatuh. Suasana menjadi sepi ketika. Dan suara garau En. Irwan memecah kebuntuan, "Hahh, tido sampai tergolek dari kerusi!!" begitulah kate-kate beliau yg menyebabkn satu kelas gelak. Dan ya, ketika itu semua mata tertumpu pada saya. Yaa juga, kelas JDM di mana anda boleh melihat ratusan pelajar di dalamnya. Mereka tidak tahu kejadian sebenar, saya tidak jatuh ok... Saya mmg tersedia melutut atas lantai tu. Ni salah kerusi. Saya menjadi public figure utk seketika. Masing-masing sibuk bertanya 'adakah saya ok, camne saya leh tertido sampai terjatuh.' Malas lah nak layan.

Oleh kerana kecewa, saya ponteng kelas JDM. Melepak kat kerusi batu. Di saat itulah, dia muncul dpn mata. Sungguh dia menarik perhatian saya. Saya jatuh cinta pandang pertama. Tapi saya melihat dia dalam kepayahan. Lalu dengan senang hati saya memimpin dia, membelai dgn kata-kata semangat.

Saya bawa dia berjalan-jalan. Sepatutnya saya ponteng JDM utk ke lab cleanroom, tapi saya batalkn saja niat tu. Untuk dia, saya sanggup buat ape saja. Apa saja, just say it, my love. Ah, dalamnya cinta saya. Nila dia kesayangan saya.... Saya akn kenang dia sepanjang hidup saya walaupun die sudah pergi meninggalkan saya yg kerinduan.


ok, yg biru melekat kt tgn itu adalah sticker kat pen. Saya bosan selepas kejadian memalukan itu. Lupa nak tanggal.

Comel kan dia.

Si manja..Uwww

Saya namekan die Cici.. Tapi die lelaki ok?

Terbangla sayangku.. Slamat tinggal.... ;(

Saya terasa geli anak tekak sedikit, napa ye?

6 comments:

ila ni said...

comeynyo!!!
warna yg sgt menarik!

wahahah anda telah disalahtafsir di kelas JDM ramjadah ape tah huruf2 itu ku tak tau tapi tahniah, akhirnya ada jua yang senasib dengan ila! hahahah

TEST said...

comelnyer.....nape x bela....

Anonymous said...

cettt, kusangka apa//
cici rupanya..hehehe

akakkkkkkk..
nk hadiah bufday!!

yaNiE said...

haha..masih terngiang2 peristiwa itu di pandangan ku..hahaha..amat kelakar..smpai ke hari ini masih tertanye-tanye..cane kusi tue bley jatuh?haha..

sabar ye kecheq..hahahaha..

ceiit..tglkan diriku keseorangan di dlm class itu..sguh kasihan diriku..
terpaksa..sbb kawan2 xsygkan aku..sgup tglkan aku keseorangan semate2 cik cici tue..hahahahaa

z u l p j l a d d said...

ngan burung pn nk emo ;p

myatiqah said...

ila:
JDM mmg aramjadah,ilani..haha..welkam to da club.

tasha:
nak je bela,tp nti die mati dlm belaan aku,lg aku sedey..ece emo plak.

yanie:
oit,aku memonteng brtujuan baek la..xsangka brtemu jodoh ngn cici pulak.tp jdoh xpjg..sob,sob..

zul:
aku emo?ooo,ok.
xpe,ngn burung bkn ngn maknusia.haha