Sunday, April 5, 2009

Tidak Beretika Tapi Mahu Bersosial

Apalah guna mandi sampai berjam-jam, mekap sampai 10 inci kalau tidak ada rasa jijik dgn daki² yg kekuningan atau berkeinginan utk menyental jamban barang seminit dua.

Apalah guna basuh baju sampai abes sebotol softener kalau x reti-reti nak tengok jamban tu dah menjerit-jerit mintak disental, jamban pn dah jijik ngn diri sendiri.

Kalaula jamban tu x disental oleh aku atau sang rumet, agaknya takde orang nak basuh baju dlm jamban tu kot. Mentangla jamban da shining² star, sampai 2-3 round basuh baju. Sampai x reti-reti tengok jam orang nak gi kelas. Pastu reti lak marah bila kena sound. Ewah², macam aku dah tunggu 2 jam kot.

Maka gagal lah ceramah 1 Etika Sosial semalam yg meminta supaya considering orang lain, jgn mementingkan diri dan jgn rase diri tu je yg betol.

Baek jadi macam gambar di bawah ni je... Biar kontrovesi jgn menyakitkan hati.
Mohahahaha..!!

Tiada kaitan dgn kehidupan sosial harian..


13 comments:

~Pengembara Sepi~ said...
This comment has been removed by the author.
~Pengembara Sepi~ said...

pasal jamban pun leh jd gaduh

myatiqah said...

wakakaka...
kalo dah klas kol 11,kt kangar lak tu..10.20 xkua2 lg,mmg le nk cari gaduh.
aku dhla pngguna bas yg setia.tp bas yg xstia tggu aku.

ila ni said...

wahahah tqah dan jamban tokleh dipisahkan!

zlhlm said...

kecek si pembasuh jamban yg tegar

myatiqah said...

hahaha korang ni kan...
wey zul,wape eko dpt ikan?tidak skali pn kau ulur kn aku brg seko dua.huhu

Anonymous said...

hai k atiqah... baguslah berani bersuara ...caya lah !! buat jadual lah ikut turn sental jamban tiap hari..dah duk reramai cam tuh..

najihah

myatiqah said...

berani kerana benar (eceh poyo..tipu je)
emm daku trtanye2 adik najihah mane ye?mcm trlupe lak.hohoho..hrp maaf,mudee2 da ilg ingtan..

...pUteRa_kATaK™ said...

pergghhh.... luahan perasaan,...
ketersingungan kepada sesiapa yang mempunyai keterlibatan dalam permasalahan si kecik ngan jamban nye...

Anonymous said...

kak yaya ireland

myatiqah said...

katak: sudahla kau katak..kau bkn menggunakan jamban pn..

kak yaya: uik,kak yaya binti najmuddin kah? ape kabar orang di ireland? x pulang ke,akak tiqah dah nak grade ni..hihi...kirim salam kt papa & mama kamu..

Anonymous said...

sbb jambe pom baloh...
ni lah manusia...
bersyukurla dgn ape yg kamu ade...
org dulu2, 'lepas' dlm semak jerk...
bsuh bju tepi sungai...
hekhekhek..

myatiqah said...

sbb org dlu2 tayah brebut nk mlepas weh..cr port sndri jek..
aku tau ko sape cik anymouse...wakaka..
jnge duk maen tenet jah,aku repot kt mak nti.