Tuesday, April 14, 2009

Kisah Kelabu yg xpatut dialami sape2.

Lagi sebulan maka tamatla gelaran seorang pelajar bg kau dan aku. InsyaAllah jgn ada ape-ape halangan.. Semua orang dalam pada sibuk ngn FYP, masing-masing duk bersedih nak berpisah ngn memember. Tapi aku rasa, akula orang yg paling xsabar nak abiskan semua ni.

Pasti ada orang ingat aku nak blah cepat sal xpuas hati sal jamban. Wakakaka.. Ok, sebenarnya aku sgt rindukan suasana idup kat matrik, kat sekolah. Aku rasa aku lagi iklas berkawan time 2. Ko buat salah, aku tegur, ko terima. Aku buat salah, ko leh sound n aku x terasa hati.

Aku pelik, mane peginye orang-orang cm ni kat universiti aku ni. Adekah semakin dewasa sesorang, semakin tinggi ego dan semakin pendek akalnya?

Seriusly, its not just about jamban ok. Mende ni berlaku sem lepas lg. Kawan-kawan Orang sekeliling aku ni bukan yg mcm korang fikirkan. Bkn cam kwn² korang yang bermulut laser. Bukan cam2 je.. Mereka adelah orang yg sanggup mengaibkan orang lain demi ape pun aku xpasti. Orang yg sanggup selak masuk kain orang. Bila aku kate mngaibkan, bkn maksud aku mencanang cerita sana-sini. Tapi mngaibkan yg sebenar-benar aib. Ya, tayahla pk yg aib kena sound dpn orng ramai ke.. Bukan2.. (Perenggan terpaksa dihapuskan atas nasihat Penasihat Kanan) HAHA.

Memang ramai yg tak setuju dgn tindakan segelintir manusia xpunya akal ni, tp mcm biase dlm ramai2 aku le yg berani sket bersuara, & akibatnya oleh kerana majoriti dalang dlm penyebaran ni adelah dak paling dekat ngn aku, maka aku la orng yg paling terasa ngn kebaghalan mereka. Aku bkn cam orang lain yg masih blh trsenyum ngn dierang sbb takut ilang kawan. Hello, dierg da buat kawan ko cm2 ko leh sengeh lg? Ok,tu bukan aku. Aku xhormat orang cm mereka ni. Biar aku ilang kawan jangan aku ilang pendirian diri.

Diam je kes SENSOR ni, mereka mula buat perangai mnyakitkan hati. balik umah kol 2,3 pagi pastu melalak2 terjerit2, gelak plak yg dibuat2 dan ditarik. Memang selalu sgt, bukan sekali dua je. Orang tgh stdy ke, tido ke, dierng peduli ape. Satu semester lps aku diamkan diri je ngn prangai dirang ni. Dlm hati tuhan je yg tahu. Aku xtau la dierang nak tunjuk ape kat aku. Nak tunjuk dierang leh hidup happy lps aniaya orang? tnjuk dierang xkisah aku nk boikot dierng? tunjuk dierang leh buat ape saje?

Ya, mereka2 ni adelah orang yg kau selalu lihat ayu dan sopan mereka. Mereka inilah. Orang yg gelaknya sgt sopan aku tgk bile dpn jantan. Tp kalo kt umah, mahu pecah umah ni, percayalah. Ini lah yg aku sabarkan dr sem lps lg. Inilah yg aku benci sgt. Sanggup kan mengaibkan orang demi alasan; kesiankan si jantan tu maka bersekongkol la mereka brsama-sama mengaibkan orang. Pastu skg makin galak buat perkara mnyakitkan hati orang.

Dah nak akhir2 sem ni, aku rase sabar aku pn dah xde agaknye.. Sbb tula aku main sound je depan muke salah sorang dr mereka. 2pun sbb jamban je. Hahaha..Pastu mencicit mnjawab,'sukati akulah,sukati akulah', dah mcm budak tadika la plak aku tgk..

Apepn aku xdoakan mereka dibalas dgn ape yg mereka da buat kt mangsa atau kat aku sndri. Sbb aku percaya Allah tu sgt adil. Aku juga percaya tuhan melihat dan menilai setiap ape yg kau lakukan. AKu doakan semoga sem aku berakhir dgn baek, perjalanan sem trakhir aku ni adelah prjalanan yg terbaek penah aku alami selama d cni. Aku juga berharap kesabaran aku msih ade utk lg sebulan aku idup dlm umah ni...

Kesian diri ku yg trpaksa mnggadai kesabarannya dlm mase 2 semester ni.. Harap2 ia blh tumbuh dan bercambah semula...huhu

Eh, before balik jum kte open table ramai-ramai kat kuala.. (eh,ade ke yg nak?kekeke)

13 comments:

joegrimjow said...

sabar sentiasa
akan ad yg bek2 kat depan

ila ni said...

owh gtu ruponyo.
hurmm agak teruk jg situasinya.
tp seriously, zaman sekolah, persahabatan lebih telus dan jujur. sekarang, tiada lagi kot seperti itu?

myatiqah said...

joe: ya en.joe tima kaseh..walopn ku xknal kau tapi akn ku linkkn blog mu dcni.

ila: begitulah ceritanya..kau bygku ku slame 2 sem ini.ase nk membunuh org pn ade. begitulah....ilang segala kecomelan ku yg dlu2 tu..aku comey kn dlu?wakakkakaka

Anonymous said...

ermmm..anyway fren..
tQ 4 everything.time kasih jd kawan aku slame ni.n sori 4 everything...kalo aku ada slh ckp n ape2 yg wat ko terasa n panas hati.yg baek 2 dr Allah...n yag xbaek 2 dr diri aku sendiri.sori gak kalo aku xlh jd shbt terbaek utk ko cz aku pon byk kelemahan dr kelebihan yg ade bcz aku bkn la yg terbaek...uhuuu...honestly...ko kwn aku yg slalu sependapat ngn aku.sedeh gak nk pesah ngn ko.ko sedeh x?xsedeh xpe...jgn gtau aku.huhuhu.ol da besh.hope ur dream cum true...

myatiqah said...

aku tahu ko sape mlalui tQ kau tu..kekeke...lgpn sape lg kwn aku kalo bkn ko...hehe..
emm,maafkn aku sbb trpaksa highlite 'aku sgt xsaba nk blah dr cni'..sbb aku sgt trsiksa ngn kesabaran yg makin menipis..huhu..
mestila aku sedeh weh nk pesah ngn kau (eceh mcm kekaseh lak)..dhla kte jauh weh..kau d selatan aku d utara, eh timur..
aku pn nk mtk maaf gak (eh,asal mtk mf kt cni,ko da tanak jmpe aku ke esok?huhu)
ko dkecualikn ok dr list org2 sekeliling aku tu...aku pn pnah gk bt ko terase..huhu..tp ngn ko aku xkisah sbb ko je kwn yg phm aku kt cni..huhu..
uh aku syg ko,ok..NNA..time kaseh byk2 sbb sudi kwn ngn aku neh (ok lan,ko jgn jelez..hehehe)

ahh,tetibe ase sedeh... ;(

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...
This comment has been removed by a blog administrator.
myatiqah said...

sebab ko mtk: ko mmg gatal
akibat ko mtk: mgkin tayar kete ko akn pancit atau lebih teruk dr itu.

fikir2kn lah...........hahahahha

Nasmen said...

adeh..pe ni kak kecek..jgn r sedey2 sgt..org jauh ni pun trasa gak sedey..huhu
rse cm knal jek NNA tu..tp x tau r kalo salah org..huhu..
wish u all da best sis!!..
pjg umo jumpa lg~~..huhuu

SHaHaQiLiF said...

dah nak abis dah...:) tak nak sambung master ke...heheheheh...meh kat kluster meh..nnt ada kluster baru kat seriab..

myatiqah said...

nasmen: hahaha,sape lg..mmg ye la tuh...weyh bdak,ye2 je kate nk dtg..pasni xjmpe dah.. cpt dtg..!!
:P:P

kak aja: hehe nak jgk sambung..tp tggu anak 2 mcm kak aja dlu kot..kekekekek..
nak keje dlu kalo blh..asek kebas duit pama je..nk jgk bg dierg mrase duit kite..
da lege smo insyallah nk smbg jgk...hihi

NasMen said...

huhu..
nnt msti rindu kt korg..
alaa, x sempat r nk blk sna..
korg dtg cni jek r..hehe

che-mie said...

biasa la tu semua.

lepas belajar masuk kerja, lagi mencabar!

tahniah kerana hampir nak grad

myatiqah said...

nasmeen: akak turun kl awl jun nanti...cpt sediakn kapet merah..oren pn xpe.hehehe


che-mie: yaa akhirnye...hehehe
byknye blog en.mie ni sy nk link yg mne tah...