Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 8, 2012

Krabee Day 2: Islands Hopping

Punya lama nak sambung episod 2 cerita Krabi ni. Padahal bukan ada keje pun sekarang, 24 jam jadi operator fesbuk. Habis satu frenlist dah stalk, blog je yg tak terupdate lagi.

Second day, islands hopping ke 4 pulau sekitar pantai Aonang ni. Luckily, we ended up with 6 pulau. Baik kan tourist guide kami ni. Baraccuda Tour tak silap aku (ni include sekali dlm pakej 4h3m tu, so kira nasib jela dapat Baracuda ni). Pagi tu tuk-tuk amek kirotg pegi persisir pantai utk naek bot. Tuorist guide kami nama die Nam, student wat praktikal. Hamek kau, wat praktikal besh cenggitu, hari-hari pegi pulau, aku pun nak. Tapi die gelap la, die cakap kat aku dulu die putih tapi asek ke pulau jadi hitam plak. Aku ya kan aje...Kehkehkeh..

Bot kami gerak dalam 9.30 pagi camtu, kira lewat jugak la.. Masa naek bot tu takde orang nak duk depan bot yg open-air tu. Aku apelagi, bergegasla. Bila bot dah gerak barula ade few local pelancong yg join kami. Peramah orgnya, 1 family. Duk depan boleh feeling2 titanic gitew except for Lobster tak sejambu Jack. Tapi kena tahan panas sikitla. Eh, banyak kot panas dia. Tapi bak kate pepatah, kalo takut panas, jgn bercuti di tepian pantai...

First pulau Tup Island, pastu aku x ingat dah. Hahaha.. Dimulakan dengan pulau yg less cantik. Tapi dia punya less cantik tu Subhanallah, i'm speechless. Next-next pulau lagila, dari speechless jadi speech-full. Hahaha.. Siyesly cantik, indah, bersih, menawan. Kalau ada orang Siam nak amek aku jadi anak angkat ke tang tu jgk aku setuju. Love at first, second, third and every sight.
da macam pesawah turun ke laut plak..

mandi celah bot pun sanggup. ramai sgt
mere nam he, Nam
mcm pasar malam
 Lobster dlm misi memberi ikan makan roti
Chicken Island. dari tepi mmg nampak ayam, lalu depan je aku da nampak bende laen. Macam..........ok.nvrmind.....haahaha
Cari aku kalau jumpa hebat

Next pulau, Chicken Island kot, tak berhenti pun, just lalu je. Next, Nam ngan driver bot tu bawak kami pi snokerling plak. Tak ingat name pulau tu, tapi dekat ngan Pulau Ayam tu la...This is my very first snorkeling ever. Mula-mula Lobster ajak terjun aku takmau. Risau tengok dalam kot. Even boleh nampak sampai ke dasar, & we were provided ngan life jacket, still ase cuak. Tapi aku mmg camtula, gedik je mula-mula. Once da jejak kaki dalam air, si Nam tu senyum-senyum panggil naik pun bulih wat x heran je. Haha

Dalam air tu bagi ikan makan mcm bagi kucing makan, die buat lalu depan muka kaki tangan. Boleh main sep-sep-sep, min-min-min lagi ngan ikan. Mabeles gilerr.

Next island aku lupa nama die. Kami berhenti utk lunch kat sini. Makanan dia insyaallah halal, Nam yg cakap dgn yakinnya, kami pun yakinla.. Hahaha.. Org Siam masak mmg besh even masakan simple pun. Or maybe kami lapar sgt baru lepas snokerling kan. Hehehe..

sibuk je matsaleh ni tnjuk 6packs die
 kebuluran
 indah kan?heheh
 boipren Siam ku
 feeling Hawai bebeh

Lepas lunch kami pi Poda Island, in between tu, Nam bawak kami pi snorkel kat satu lagi tempat. Kali ni dasar die plak cantik, ikan x banyak. Memang rasa tak mau naek dah bila masuk dalam air tu. Gambar dalam air aku x cuci lagi, cari kedai x jumpa teros ase malas nak cuci. So layan jela gambar2 atas darat dulu hehehehe...
 Poda Island la pulok

Last destination kami dibawa ke Phranang Nai Cave ni. Ada gua la ape lagi. Gua ni ada tempat pemujaan org sana. Banyak plak tu. Dewa dick pon ade kau. Hahaha

Phranang Island kut..
 tinggi gile mamat ni panjat..aku tengok pun gayat

in your dream pakcik. btw, ni kira mcm Dewa org sana kot. utk ape purpose dewa ni ku xtahu, boleh gugel sndiri. kekekeke
 seriously injured in 3.....2......1.
black pearl

Ape yg bagus pasal bot yg kami naek ni, drebar die sporting giler. Trip yg patut habis pukul 2 petang, pukul 4 lebih baru kami landed kat Pantai Aonang. Pastu masa bawak bot macam tgh racing. Die bleh buat kona lap cecah telinga. Kalau aku hulur tangan mmg bulih capai laut tu cenggitu je. Sikit lagi nak tebalik bot. Hahaha.. Pastu si Nam ajar ramai-ramai nyanyi if u happy clap your hand tu dalam bhasa Siam. Bergema bot pakat2 nyanyi. Ntah ape yg sebut pun xtau. Aku tepuk jela lebih, suara xkuar pun, maluuu...kahkahkah....

Balik dari trip ni Lobster ajak sambung plak kat kolam hotel. Siap ajar aku berenang lagi utk persiapan esok plak. Hahahah.. Malam tu kami ada dinner. Penat punya pasal Lobster ajak pi restaurant tu naek tuk-tuk. Kena caj 40THB. Dinner pun include dalam pakej sekali. Makanan thai, totally different dengan makanan thai yg aku makan kat Malaysia nih. Tomyam kong tu bulih buat aku kong pedas nak mampus. Aku mmg x makan pedas cmtu, tapi Lobster bodek waiter tu cakap, 'my wife really enjoy spicy foods, its very delicious.' Aku x sure dia perli ke hape. Hahaha.

Balik dari dinner kitorang jalan kaki je pegi hotel, tak jauh dalam 5-10 minit je. Tupun kalau x banyak melencong. Kami sempat pi Walking Street, mmg jalan balik ke hotel je pun. Menarik jgkla. Sempat la rempat souvenir sikit. Nasib baek beli jgk, kalau tak, mmg x sempatla sebab next nite tu dah kena quarantine due to tsunami warning. huhu
 sawadikap
 sempat lagi rembat baquette ni sekeping. rasa macam subway kau... rege 50 THB je
 Naek tuk-tuk ade lampu liplapliplap
 Appetizer. Sedap tapi xingat mende ape. Kentang kot...
 Dari atas, tomyam kingkong, Ayam masak kicap kot
sayur campur. sebelah tu ayam masak lemak. sedap
 xingat nama. ada udang sotong. byk rempah. Lobster xsuke. aku suke

masa utk pulang ke bilik..hehehe

muneyp said...

napa masa pulang bilik ko hehehe?

myatiqah said...

asal ko nk kna komen psal hehehe..komen mnde laen sikit boleh x...

LaLa mhdnor said...

snorkeling lagi, tadi pun baca entry yang ada snorkeling jugak, jeles titew taw :P

myatiqah said...

hehehe...mmg syok snorkeling...yg xreti brenang pn leh jadi gian...sile lew cube :)