Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 17, 2012

Krabee Day 1

At first aku ngan Lobster ingat nak gamble je pegi Krabi, cari hotel & pakej once we were there. Baca blog ramai yg buat camtu & cost die lagi murah instead of amek pakej. Dah boleh cut cost di situ. Less than 2 weeks before depart, Mr. Lobster boleh tukar fikiran plak. Kalau tukar fikiran die yg handle okla dimaafkan, tapi die punye tukar fikiran aku yg nak kena cari pakej, survey hotel, tanya situ sini semua. Bertuah. Haha

So dalam seminggu lebih tu gigihla aku usha sana-sini tanya pakej. Mula-mula ingat nak amek pakej biase je, but Lobster suggest to alang-alang menyeluk pekasam biar sampai tenggelam semuanya. So aku amek pakej honeymoon utk 4h 3m. (ada hati nak honeymoon padahal nak setahun dah kawen mahaha). Better late than never, as kami pun mane ade penah honeymoon² ni semua. =P

Weekend before kami dijadualkan terbang tu boleh plak belaku letupan bom kat hatyai. Aduh dugaan perasaan betol. We were almost cancelled the trip & started to survey other plan. Aku boleh siap call ejen kat Redang lagi as a backup plan. Mahaha. Tapi sebab dah bayar deposit pakej 50%, rasa sayang jugakla. So Lobster call Embassy kat Songkhla depa cakap no hal as long kalau gi direct ke Krabi, insyaAllah tak ada ape nak risau. Tapi time tu mana nak tau nak kena amaran tsunami pulak kan. Huhu

Pakej aku amek ni included all, transfer back & forth dari Krabi Airport, 3 nites stay at Aonang Cliff Beach including daily breakfast, one dinner at White Orchid Restaurand (own by the Gabenor of Krabee, muslim), and 2 days islands trip with lunch. All for 12,000 THB. So bajetla sendiri nilai matawang kita berapa. Quite reasonable bagi aku sebab sampai sana dah takyah pikir ape. Sediakan duit makan utk the other days yg dierg x support tu ngan duit souvenir. Sikit. Sikit dahla haha. Tapi biasanya depa mintak kita bayar deposit. Caj nak transfer duit tula yg mahal sikit. Aku transfer 6000 THB, kna caj sampai RM134. Sobssss =(

Ok on that day kami sampai Krabi Airport at 1.20 pm waktu Thai. Sampai je dah ade private driver tunggu ngan signboard name aku penuh-penuh siap eja nama aku AtiqahX, nape tah mahahaha, bawak pi Aonang ngan Vios lagi. Tenang jiwa aku takyah gaduh ngan laki nak cari taxi murah. haha

View kat lobby

Air serai. sedap la pulak.

Sampai hotel service tiptop, depa bagi refreshment towels ngan welcoming drinks. Masuk bilik je Lobster aku dah teruja lebih, Over our expectations. View die pun cantik, ngadap laut ngan bukit. Duk seminit dalam bilik, hotel anta buah ngn cake. Disbabkan lapar kitorng pelahap gile makan kek. Haha.. Our hotel located 5 to 10 minutes walking from Aonang beach. Sepanjang walking paths tu ade banyak kedai-kedai souvenir boleh rambang mata dan tergugat iman tapi nasib baek sedar diri duit takde hahah.

Beautifully decarated

cake yg biase je tapi lapar punye pasal, macam piranha makan

Petang tu me and Lobster just jalan-jalan sampai ke pantai. Rembat fridge magnets sedikit sebanyak, ingat nak beli lagi nanti on the 3rd day, tapi tak sempat pun disebabkan amaran tsunami tu =(

The beach are so beautiful and clean. Tapi air die xdela clear sgt pun. Bersih je. bagus depa jaga pantai. Malu nak compare ngan pantai-pantai kat negara sendiri=(

banana pancake. just nice, xdela sedap super duper pon

senja

Nasik goreng udang ngan nasik with ayam masak cashew nuts ke ape tah. Makan sambil menanges. Sedap giler

2 comments:

Dhya Surya said...

Nasik goreng udang ngan nasik with ayam masak cashew nuts tu buat aku lapooorrrr....

myatiqah said...

sedap woooo...kalo kt mesia nk dpt rasa cm ni kna gi restoren2 5 bintang ahahahha